דר אמיתי אלקיים

החלום הרטוב של כל אימא יהודייה. גם רופא, גם מצחיק וגם זמר אופרה חובב. תמיד מעודכן בכל המכשירים והגאד'גטים למטבח והוא האיש אשר הכניס לחיינו את ה-"חצילייה".

מי אתה ד"ר אמיתי אלקיים?

בן כמה אתה ומה מצבך המשפחתי: 56. נשוי + 2.

מה עושה בחיים: רופא.

כמה מילים על עצמי: מתגורר ברעננה, חובב חיים טובים. עוסק במקצוע שנותן פרופורציות, מלמד שהחיים קצרים ומאוד שואב ולכן תמיד מחפש אופקים חדשים.

מה אני אוכל ביום יום: במשך היום כמעט ולא מספיק לאכול. בערב מעדיף סטייק.

מה היא המנה הכי אהובה עליך בעולם: צלעות כבש בירה וצ'יפס. וגם פלאפל.

טעם ילדות בלתי נשכח: קציצות מרוקאיות ואריסה בתוך כריך מלחם מעשה בית.

מה הדבר הכי מוזר שאכלת אי פעם: כמה חיות בתאילנד שטרם הוגדרו על ידי הזואולוגים.

איך הייתי מגדיר את סגנון הבישול שלך: מושפע בעיקר מטעמים במרחב הים התיכון. החל ממרוקו – שם טעמי הבית דרך איטליה, ספרד, דרום צרפת, יוון ותורכיה. אני מבין את השפה הקולנארית בכל אחד מהמטבחים האלה בצורה אינטואיטיבית והסינטזה של הנסיונות שלי במטבחים האלה בסופו של דבר מגדירה את הבישול שלי.

מה הן ההשפעות עליך בתחום הבישול: בית הספר שלי לבישול היה הספר "הבישול הסיני" של אהרוני, ממנו למדתי את חשיבות לימוד המתכון והבנתו, הכנה מוקדמת ועריכת המצרכים, וחשיבות איכות חומרי גלם . בהמשך בנסיעה הראשונה שלי לצרפת נדהמתי מהשלמות וההרמוניה ששוכללה במטבח זה וניסיתי תמיד להביא אותה גם למטבחים ותבשילים "פשוטים יותר" ושוב – המטבח המרוקאי עם אוכל הנחמה שבו והשימוש המתוחכם שהוא עושה בתבלינים. בתקופה האחרונה אני לומד לגלות את אוכל הרחוב שיש בו אמירה קולינארית מגובשת יותר מהרבה מוסדות מכובדים.

איך אתה מתכנן את הארוחה שלך במועדון הג'נטלמן קלאב: זה תהליך שמתגבש לפחות על פני שנה שלמה של נסיונות, חשיבה, קריאה חיפוש והתלבטות.

אילו הכנות אתה עושה לקראת הארוחה שלך: קורא, מדמיין ומנסה על המשפחה.

מה היא המסעדה האהובה עליך בישראל: ארקדיה (בירושלים) של עזרא קדם. חד וחלק.

כמה ספרי בישול יש לך: הרבה יותר מספרי רפואה.

איזה אביזר או מכשיר בישול היית רוצה לקבל מתנה: את כל המדף העליון מימין ב"דומו" ואת זה השמאלי ב"ספייסס".

כמה מילים על מועדון הג'נטלמן קלאב: הרעיון הבסיסי הוא שלכולנו יש חברים שמוכנים לאכול אצלנו אבל לנו אין. במקרה הטוב המארחים משקיעים וקונים במעדניה משובחת במיוחד.

כאן נכנס גיא (להלן היו"ר) לתמונה וחיבר ביחד קבוצה של בשלנים שנפגשים אחת לחודשיים בביתו של חבר מארח שאחראי על הסעודה כולה – מהכנת התפריט ועד רחיצת הכלים.

התוצאה: אנחנו אוכלים ארוחות שאי אפשר לאכול בשום מסעדה. לכל אחד התמחות משלו:

אלישע שהוא בר הסמכא ביין (מעבר להיותו בשלן מופלא) וחנן שמבין קינוחים יותר מכל אחד אחר.

בנוסף אנחנו עורכים סדנאות משותפות (שוקולד, נקניקיות ועוד) סיורים קולינריים (שם קוד לעוצרים לאכול כל שני מטר) ואחת לשנה גם ארוחת פיצוי מהיטב של השנה שעברה לבנות הזוג.