ארוחת יש עשן ללא מעשנה

ארוחת יש עשן ללא מעשנה

לעשן יש השפעה מדהימה על אוכל. פעולת העישון מוסיפה לאוכל עומק של טעמים וריחות. את טעמי העישון אפשר ליצור על ידי עישון של שבבי עץ שונים, או על ידי הוספה של רכיבים מעושנים למנה.

הרעיון שעומד מאחורי הארוחה

לו הייתה לי גינה

כבר הרבה זמן שאני רוצה שתהיה לי מרפסת או גינה שבה אוכל לשים מעשנה. כבר דמיינתי רבות את כל אותן ארוחות השחיתות שאבשל במעשנה. אך מכיוון שבינתיים אין לי מרפסת או גינה אני צריך לאלתר פתרונות אחרים. 

אקדח עישון

צ'כוב טבע את הביטוי המפורסם שאקדח המופיע במערכה הראשונה, ירה במערכה השלישית. במקרה שלנו לא דובר על אקדח אמיתי אלא על אקדח עישון.

לאחר שראיתי ביוטיוב מתכון שמשתמש באקדח עישון על מנת להוסיף טעם של עישון למנה. לא יכולתי להתאפק ומיד קניתי לעצמי אקדח עישון. בעזרתו האדיבה של יונתן ואשתו המקסימה (שלא אפשרה לו לזרוק את האריזה) הגיע אלי אקדח העישון מניו יורק.

מה זה אקדח עישון?

הגענו למערכה השלישית והאקדח עומד לירות.

אקדח עישון הוא מעין מקטרת חשמלית עם משאבה. שמים שבבי עץ לפי בחירה באזור הבעירה והמשאבה שואבת את העשן שנוצר באזור הבעירה ומוציאה אותו דרך צינורית. 

ההבדל בין אקדח עישון למעשנה

ההבדל הגדול הין מעשנה לאקדח עישון הוא החום.

במעשנה תהליך העישון מלווה בחום (עישון חם) שמבשל את מה שאנחנו מעשנים.

אקדח העישון לא יוצר חום (עישון קר) ואינו מבשל את מה שמעשנים אלא רק מוסיף טעם מעושן.

 

אז יש לנו אקדח, מה עוד?

חוץ מהשימוש באקדח העישון השתמשתי בארוחה באלמנטים שונים שהוסיפו טעמים מעושנים למנות כדוגמת: ליקוויד סמוק, פפריקה מעושנת, צ'יפוטלה מעושן, בייקון מעושן ורוטב ברביקיו. 

תפריט הארוחה

היינות שהוגשו בארוחה

  • Bat Shlomo –  Sauvignon Blanc – 2018.
  • יקבי גוש עציון – נחל הפירים – רוזה 2018 
  • Chmin Des Papes – Cotes Du Rohne Village – 2016.

עזרו לי לתפעל את הבלוג על ידי לחיצה על הפרסומות